تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

به طور کلی سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارهای برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شمار می‌رود. شما می‌توانید به صورت رایگان آموزش گوگل سرچ کنسول را در پایگاه دانش جی از مشاهده نمائید.

زیرنویس ویدئوی قسمت چهلم دوره آموزش سئو:

کلمات کلیدی، ستون فقرات بهینه سازی موتور جستجو است و زمانی که تلاشهای سئو خود را اندازه میگیریم، تجزیه و تحلیل کلید واژه های مختلف که مردم را به وبسایت ما می آورند، یک مکان عالی برای شروع است مجددا، ابزارهای تجاری آنالیتیکز زیادی وجود دارد که میتوانید در وبسایت خود از آنها استفاده کنید و همه آنها به شما کمک میکنند تا وظایف دیگر را انجام دهید.

اما برای این ویدئو، ما تنها به چند ویژگی مرتبط گوگل آنالیتیکز تکیه خواهیم کرد. اولین چیزی که در این ابزار توجه جلب میکند یا هر ابزار دیگری گزارشاتی وجود دارند که خصوصا با کلیدواژه های ارگانیک دست و پنجه نرم می کنند. اگر از منوی acquisition گزارش ارگانیک، وارد کلمات کلیدی شویم انتظار دارید که تمامی کلمات کلیدی که ترافیک وارد سایت شما می کند را مشاهده کنید و در زمان های نچندان دور، همچین چیزی را میدیدید. اما از اواخر 2011 گوگل تغییری در چگونگی اجازه او به ابزارهای آنالیتیکز به ذخیره داده های جستجوی های ارگانیک ایجاد کرد و این تغییر مربوط به همه ابزارهای آنالیتیکز می‌گردد نه فقط گوگل آنالیتیکز.

به طور خلاصه گوگل شروع به رمزگذاری داده های کلمات کلیدی کرد. به این ترتیب ابزارهای آنالیتیکز نمیتوانند آن ها را بخوانند و متاسفانه به این معنی است که تمامی آن کلمات کلیدی به شکل یک ردیف از یک داده کلی تبدیل شده است که مهیا نیست خوانده میشود. متاسفانه به این معنی است که کلمه ای که کاربر تایپ میکند و ما به خاطر آن رنک میگیریم و با کلیک روی آن وارد سایت ما میشوند در گوگل آنالیتیکز در دسترس نیست یا هر نرم افزار تحلیلی دیگری. مایه تاسف است ولی به این زودی تغییر نخواهد کرد، بنابراین باید به دنبال راه هایی برای مقابله با این کار زمانی که در حال تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هستیم، باشیم.

یک چیز که میتوانیم انجام دهیم، تمرین کردن روی سری مهیا نیست می باشد و تغییر بعد اصلی خود از کلمات کلیدی به صفحه فرود در کمترین حالت. این کار به ما اجازه میدهد، ببینیم که صفحات ارگانیک ما چطور عمل می کنند و اگر این داده ها را با صفحاتی که برای آن ها رنک گرفته ایم ترکیب کنیم، اغلب میتوانیم کلمات کلیدی که باعث این بازدید ها شده اند را دریابیم. این برای ما یک راه فراهم می آورد که تنها به ویژگی اکتساب ننگریم. بلکه ویژگی های درگیری مانند رفتار را نیز بررسی کنیم و همچنین ویژگی تبدیل که حرف اول و آخر ما می باشد.

با بازگشتن به بخش اصلی ترافیک ارگانیک جستجو در گزارش کانال ها میتوانید بعد اصلی خود را به صفحه فرود تغییر دهید و یک منبع بعد ثانویه بیفزایید. سپس قادر خواهید بود که صفحه فرود ترکیب موتور جستجو را تجزیه و تحلیل کنید، نه فقط برای گوگل بلکه تمامی موتورهای جستجو در برابر آن داده های استفاده سایت و داده های هدف کسب و کار هستند. یک چیز اساسی که بایست به یاد بیاورید این است که زمانی که به این نوع گزارشات نگاه میکنید، فقط داده هایی از مردمی را که واقعا وبسایت شما را از طریق جستجوهایی که شما در آن رنک داشته اید پیدا کرده اند و روی نتایج کلیک کرده اند، می بینید. این بدین معنی است که برنامه آنالیتیکز یک نشانگر خوب از فرصت هایی که از دست می دهید نیست.

اگر یک صفحه فرود شما برای یک کلمه کلید رنک نگیرد، هیچ کسی نیست که روی آن نتیجه گوگل برای شما کلیک کند و البته که هیچ داده ای برای موفقیت های از دست رفته اینجا نمایش داده نخواهد شد. بنابراین مطمئن شوید که به طور دائم از طریق ابزار پژوهش کلمات کلیدی خود به داده می نگرید تا فرصت های کلمات کلیدی دیگر را شناسایی نمایید و زمانی که شروع به دریافت ترافیک از آنها کردید، قادر خواهید بود که چگونگی عملکرد آنها را در ابزار آنالیتیکز خود تجزیه و تحلیل کنید.

پیش تر در این دوره، به ابزار گوگل وبمستر نگاه کردیم و یک کار که میتوانید انجام دهید، لینک کردن حساب کاربری گوگل وبمستر به حساب کاربری گوگل آنالیتیکز شما می باشد. زمانی که این کار را انجام دادید، میتوانید تمامی این داده ها را در منوی اکتساب بهینه سازی موتور جستجو مشاهده کنید در این گزارش واژه ابزار گوگل وبمستر میتوانید داده های مربوط به تاثیر گذاری و نتایج موتورهای جستجو، موقعیت رنک میانگین خود و کلیک ها و سی تی آر را مشاهده کنید این تمام داده ای است که میتوانید در خود ابزار گوگل وبمستر مشاهده کنید.

مهمترین چیزی که اینجا بایست بفهمید، این است که این جز محدود راه های باقی مانده ای است که میتوانید ببینید که بازدید کنندگان شما با چه کلمات کلیدی به سایت شما وارد شده اند. اگرچه متاسفانه این داده ها با دیگر داده های آنالیتیکز که جمع آوری می کنید، یکپارچه نیستند. بنابراین زمانیکه میبینید که مردم را وارد سایت شما میکند، هنوز قادر نخواهید بود که آنها را با ویژگی های تبدیل یا درگیری ادغام کنید. با این اوصاف، هنوز استفاده از این ابزار برای داشتن بینش ارزشمند است.

چیزی که بایست به آن توجه کنیم، کلمات کلیدی هستند که دارای تاثیرگذاری بالا هستند. اما CTR آنها پایین است این به این معنی است که احتمالا در نتایج جستجو به نمایش در می آیید ولی کسی روی فهرست شما کلیک نمی کند. این بدین معنی است که شما در عنوان یا شاید توضیحات یا موقعیت میانگین خود دچار مشکل هستید و ارزشمند است که نگاهی نزدیک تر به آن بیندازید. با تمامی داده های موجود و محدودیت های اخیر گوگل و دیگر موتورهای جستجو در افشای کلمات کلیدی در ابزار آنالیتیکز تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شما برای عملکرد میتواند یک کار هراس آور باشد. اما یک کار بسیار مهم برای هر شخصی است که کار سئو انجام میدهد به این خاطر که هر کاری با جستجو آغاز میشود. درک اینکه پس از جستجو کننده صفحهایی که ما بسختی روی آنها برای رنک گرفتن در موتورهای جستجو کار کرده ایم را یافته است چه رخ داده است، کلید بدست آوردن ارزش حقیقی از تمامی تلاش های ماست.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.