مروری بر اکانت ها – آموزش گوگل آنالیتیکس – ویدئوی 5

فراموش نکنید که از دوره آموزش آنالیتیکس پایگاه دانش جی ادز استفاده نمائید. ویدیوهای آن دوره دوبله فارسی هستند و به صورت رایگان می‌توانید از آنها استفاده نمائید.

متن ویدئوی آموزشی گوگل آنالیتیکس بخش 5

روشی که اکانت گوگل آنالیتیکس خودتون رو سازماندهی می‌کنید مهمه. حتی اگه تنها یک وبسایت رو ردگیری میکنید، باید این رو بدونین که اکانت‌ها چطور پیکربندی شدن تا بتونید از گوگل آنالیتیکس بطور موثری استفاده کنید. حالا که سلسله مراتب سازمان داده شدن بگونه‌ای که شما اکانت گوگل خودتون رو دارین و بعدش اکانت‌های آنالیستیکس‌ـتون رو و هر اکانت آنالیتیکس شامل ویژگی‌هاییه که به نوبه‌ی خود شامل چندین ویو‌ئه.

حالا اگه گوگل رو بهتر بشناسیم درک این مساله قابل پذیرش میشه اول اکوسیستم گوگل رو در نظر بگیرید. با اکانت گوگل خودتون شروع کنید و این اکانتیه که ازش واسه لاگین به تمام محصولات گوگل مثل ایمیل، ادوُردز، آنالیتیکس و غیره استفاده میکنین. حالا بین اکانت گوگل ـتون میتونید چندین اکانت آنالیتیکس داشته باشید و این سودمنده چون اگه بعنوان مثال چندین کلاینت (درخواست کننده، مشتری) رو مدیریت میکنید، میتونید تمام اون اکانت‌های آنالیتیکس رو به همون تک اکانت گوگل تون متصل کنید و دسترسی به تمام اون داده‌ها رو آسون کنین.

حالا این اکانت‌های آنالیتیکس جوری هستن که وبسایت‌ها یا برنامه‌های موبایلی که دارید ردگیری میکنید رو ساماندهی میکنن و گوگل به این اموال قابل پیگیری بعنوان خصوصیات رجوع میکنه. پس درون هر اکانت، شما حداقل یک خصوصیت رو پیگیری می‌کنید ولی میتونید چندین خصوصیت رو هم بسته به نیازتون پیگیری کنید. ممکنه تصمیم بگیرید چندین خصوصیت رو تحت یک اکانت پیگیری کنید، زیرا برند شما چندین سایت رو اداره میکنه، یا ممکنه شما بطور همزمان یک برنامه‌ی وب وبسایت بازاریابی و یک برنامه موبایل رو پیگیری کنید. پس هر خصوصیت (Property) یک آی‌دی پیگیری منحصربفرد داره و به گوگل آنالیتیکس میگه که تمام داده‌ها رو با همدیگه جمع و نگهداری کنه. این به شما اجازه میده که تصمیم بگیرید کدوم اطلاعات رو میخواید که توی یه باکت جمع بشه.

سپس از ویو ها و فیلترها استفاده میکنید تا این داده‌ها رو سازماندهی کنین بحث ویو ها (View) شد، این آخرین بخش توی سلسله مراتب اکانته یه ویو یک روشه واسه جداکردن داده‌هاتون از اون خصوصیت میتونید فیلترها رو اعمال کنید تا به این ویو شرایط بهتری بدین. برای مثال توی یه خصوصیت شما میتونین یه ویو برای تمام داده‌ها واسه سایتتون داشته باشین. یک ویو فقط واسه ترافیک ادوردز به سایتتون و فقط یک ویو برای فقط ترافیک به ساب دامین بخصوص روی سایتتون حالا من بهتون نشون میدم که چطور تمام اینا با هم جور میشن.

ابتدا اکانتمون رو میسازیم و یه خصوصیت (Property) می‌سازیم با یه ویو (View). ولی من میخوام یک اکانت آنالیتیکس موجود رو بالا بیارم تا بتونم بهتون نشون بدم وقتی توی این رابط هستین، چه شکلیه خب من توی صفحه کاربری گوگل آنالیتیکس هستم و شما روی این ویوی میز این نوار خاکستری رو پشت دمو اکانت بتا می‌بینید. پس این میشه اکانت آنالیتیکس.

در زیر اون میتونید رو ببینید Google Merchandise Store و این همون خصوصیته و زیر اون هر ویو رو می‌بینید که به اون خصوصیت مرتبطه کلیک کنم additional account میتونم روی (اکانت اضافی) روشه My New Website که لیبل و همون ویو رو اونجا می‌بینید. حالا وقتی که توی یه خصوصیت هستین رو واسه مثال اینجا انتخاب میکنم Master View من گوشه بالا سمت چپ بهتون اطلاع میده.

همچنین میتونین ببینین چطور این اطلاعات ساختاربندی شده و شکل گرفته اینجا اکانت ها رو داریم که به دنبال اون خصوصیات (property) بین اکانت‌ها میاد و ویو ها از این قسمت حالا ما کمی بعد بیشتر صحبت میکنیم راجع به ایجاد و تنظیم ویو ها و خصوصیات اما حالا شما مرورکلی در سطح بالا رو مشاهده میکنید.

در دوره آموزش Google Analytics تمام آموزش‌های مورد نیاز برای کاربران مبتدی، از ایجاد حساب گوگل آنالیتیکس تا ارایه گزارش‌های پایه را در این دوره یاد می‌گیرید و نیز می‌آموزید که چگونه می‌توان گزارش‌ها را تفسیر، اهداف خود را ایجاد و نتایج را پیگیری کنید. همچنین برای درک عمیق‌تر خواهید توانست از گزینه‌های dimensions و segments استفاده کنید. همه بخش‌های این دوره عملی و کوتاه هستند و بیشتر ویژگی‌های گوگل آنالیتیکس را برای تجزیه و تحلیل روزانه شامل می‌شود.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.